STOCKHOLMSANGEL

Fashion Beauty Inspiration Lifestyle

Kinesiska Nyåret

Kategori: Kikki´s Life

För 3 dagar sen landade jag och min pojkvän på Beijings enorma flugplatsen. Vi är här för att träffa den kinesiska nyåret med hans familj. Det var lite jobbigt för att anpassa sig tidsändringen som är hela 7 timmar. Vi var som zombies de första två dagar! Bara sov nästan hela tiden men nu är vi pigga och anpassar efter den kinesiska tiden! Idag är det nyårsdagen och vi befinner oss i Hope Town hos min pojkväns familj och firar den kommande drakens året! Dagens firande började med en stor middag med hela familjen i en restaurang. Alla är så glada och vi gjorde olika roliga traditionella aktiviteter som man brukar göra på nyårsafton! Just nu t.ex åt vi dumplings och i 3 stycken av de alla dumplings har vi lagt mynt och den person som kommer få myntet i dumpling betyder det att man ska vara lycklig! Snart är klockan 23 här och efter när vi kommer äta klart så ska vi ut och sätta eld på våra fyerverker! Vi kommer att stanna här kanske 3 dagar till och sen ska vi tillbacka till Peking! Vi hörs senare!:))

En fin utsikt på väg hem från Hope Town

Happy New Year!!

Sorry för bildernas kvalité! Hade inte kamera med mig då tiden så tog dem här bilderna med min Iphone.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: