STOCKHOLMSANGEL

Fashion Beauty Inspiration Lifestyle

Sköldpaddernyckelringar

Kategori: Kikki´s Life

Idag när vi var i stan och promenerade runt såg jag att en gatuförsäljare stog med en kartong som innehålde nyckelringar. Men när jag tittade närmare på de så såg jag att inne i de berlockerna var instängda levande fiskar och små sköldpaddor som hjälplös försökte kliva ur den behållare med färgat vatten. Det var som en riktig chock för mig att se små djur som håller på att dö utan någon rymd, sure och mat.. Men säljare sa att vattnet innehåller näringsämnen och djuren kommer att leva en månad till. Jag tycker att det är djurplågeri att djuren är instängda utan plats att simma, utan natur, mat och syre även om det finns en liten luftbubbla i behållaren. Kanske försäljarnas affärsidé baseras på att folk kommer köpa små instängda djur på grund att man tycker synd om de och vill köpa de för att sedan släppa de ut. I alla fall jag kunde inte bara gå därifrån - bara låta de dö.. Vi köpte några stycken som såg mer levande ut och hoppades på att de ska överleva tills vi kommer hem och släpper de i en akvarium. Tack vare gud att de överlevde. Så fort vi kom hem öpnade vi behållare och släppte de ut gav mat och fixade botten med stenar! Nu är de pigga och glada. Vi ska flytta de snart i en akvarium till de andra fiskar som min pojkväns bror har.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: