STOCKHOLMSANGEL

Fashion Beauty Inspiration Lifestyle

Venedig

Kategori: Venedig - December 2009

Hej mina bloggläsare! Jag tänkte göra en speciell inlägg för vår tidigare resan till kärlekens stad! Venedig kommer att alltid vara ett varmt minnen av de underbara dagar som jag tillbringade med min pojkvän. Vi har stannat i Albergo Firenze hotellet som hade den godaste frukost och log presis mittemot San Marcos torget! Staden är verkligen perfekt för romantiska promenader i de små mysiga stenlagda gator och små torg med småbutiker, kaféer och fina restauranger! En av de restauranger blev difinitivt en favorit! Den heter Taverna San trovaso, där brukade vi äta den godadaste italienska rätter och dryckit en av våra favoritdrinkar som heter bilinni - en venetiansk cocktail som består av ett italienskt mousserande vin Prosecco med mos tillverkad av den läckra vita persikor. Känns som en blandning av känslig kolsyra och smaker persika! En liten tips här! Om ni ska besöka Venedig nån gånd då måste ni äta där! Tanken är att San Trovaso är den favorit ställe bland venetianer. Och där serverar de riktiga italienska rätter och inte de rätter som bjuds på turistställen. Vi blev så mätta att vi knapt kunde röra på oss för att man kände sig som en boll! Haha! På dagarna promenerade vi mest i de charmiga små gatorna och tittade på de sevärdheter som Markuskyrkan, Dogepalatset Suckarnas bron mm.
Det var den första gången när jag och min pojkvän reste tillsammans! Var presis efter när vi blev ihop!
Venedig vid soluppgången
På väg till Murano ön...
Duvarna som är inte als rädda av människor!
Matade de med chips och dem tycktes gilla det!
Grand Canal
Utsikten på Ponte de Rialto
En porträttbild på mig i Venedig!
Ville köpa alla de fina masker! De är sååå fina! Nöjde mig med två i alla fall! Spenderade 90€ på den som är på bilden ovanför.
Tidsvatten steg så att man kunde inte ta sig fram på vissa ställen..

I hotelet lekte vi maskarad!
Jag och min pojkvän hade gjord en fotosession i lite ghotic style.  Så fina bilder blev det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: